maandag, november 14, 2005

Kinderen


Een heel weekend doorgebracht met mijn gezinnetje (en (bijna) niemand anders). En dat is best leuk. Kinderen kunnen heel druk zijn, maar ook heel plezant. Ik zou ze dan ook voor geen geld ter wereld willen missen.

Vrijdagnamiddag zijn we naar "Wallace & Gromit En De Vloek Van De Weerhaas" gaan kijken. Schitterende film. Je komt buiten met een "Waauw"-gevoel ! Hoe doen ze dit in godsnaam ? Hoeveel werk moeten ze daar niet in gestoken hebben. Chapeau ! En ook de kinderen vonden het fantastisch.

's Avonds gezellig samen met een zakje chips en glas rode wijn naar "The Pacifier" gekeken. Vin Diesel ten voeten uit. Best te pruimen. Nadien (als de kinderen al in bed zaten) "Finding Neverland" bekeken. Hele mooie, ontroerende film met alweer een schitterende Johnny Depp in de hoofdrol.

Zaterdagmorgen allemaal samen mee met de bus naar de voetbal van Arno (de oudste) in Ieper. Het werd een hele spannende wedstrijd die eindigde op een 3-2 overwinning voor Ieper. In de namiddag wat winkels afgelopen. Dit was zowat het enige minpunt van het weekend, want overal stonden lange rijen en op de duur staat iedereen zich op te jagen en begint iedereen te zagen. Ik haat Sinterklaas (maar niet echt hoor, want mijn kinderen vinden het (uiteraard) heel leuk). 's Avonds dan gekeken naar "Plop & Kwispel". Dit vond mijn dochter fantastisch (en ik dus ook). Uiteindelijk de avond afgesloten met een hele mooie film (in mijn ogen, althans, en in die van mijn vrouw) : "Million Dollar Baby". Zo menselijk, zo ontroerend en zo mooi gebracht door de drie hoofdrolspelers : Clint Eastwood, Hilary Swank en "last but not least" Morgan Freeman. Ik moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik al jaren fan ben van Eastwood en Freeman. Desalniettemin een schitterende film.

De zondag dan uitgeslapen. In de namiddag naar het verjaardagsfeestje van een nichtje van mijn vrouw en het weekend afgesloten met een toneelvoorstelling waar een collega-acteur in meespeelde : "Zwijg Kleine". Echter niet de beste voorstelling die ik al gezien heb. Voilà, dat was mijn weekend. Oh ja, en voor ik in slaap viel, heb ik nog gezien dat Helena naar huis moest ...

2 opmerkingen:

Kurtie zei

Allez jong, Helena is één van de kandidates van X-factor natuurlijk ...

annelies zei

Oei, van alle films die je opnoemt, heb ik enkel "Finding Neverland" gezien! Die vond ik wel fan-tas-tisch: schattig, lief, en erg ontroerend. Leuk dat jij dat ook vond; mijn vriendinnen vonden hem immers slechts 'best goed'... :-)