maandag, december 12, 2005

SAW

Zaterdagavond heb ik "Saw" gezien. Jawadde, wat een film. Hij stond al lang op mijn verlanglijstje en nu heb ik hem eindelijk gezien. Schitterende film, maar zeer verontrustend. Ik hoop van harte dat er in het werkelijke leven geen zo'n mensen rondlopen.
Het verhaal : twee mannen worden wakker in één of andere badkamer, allebei vastgeketend aan een afvoerbuis. In het midden ligt een dode met een taperecorder en een revolver. De ene moet de andere vermoorden binnen de acht uur of zijn vrouw en kind moeten eraan geloven. Eén probleem : ze kunnen niet aan de revolver. Dus krijgen ze elk een ijzerzaag. Hiermee kunnen ze de kettingen niet doorzagen, maar wel hun voeten. Ze blijken het slachtoffer te zijn van "Jigsaw", die de eigenschap heeft van zijn slachtoffers niet zelf te vermoorden maar elkaar te laten uitmoorden.
Ik weet, het lijkt allemaal nogal luguber en dat is het ook wel. Maar het is ook heel goed gedaan. De karakters worden goed getekend, de spanning wordt zeer goed opgebouwd en er zitten een aantal wel heel verrassende wendingen in. Zelfs mijn vrouw bleef wakker tot op het einde en, geloof me, dat gebeurt heel zelden. Als je niet tot de categorie "gevoelige kijkers" behoort, dan moet je deze zeker eens bekijken.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dus geen filmke voor mij! Dan slaap ik een hele week niet!!
En ... by the way ... spelletjes kun je ook tijdens de week spelen!! Hihi :-))))

Bloggroetjes,

Anoniem zei

Inderdaad een zalige film: http://www.14k.be/pivot/entry.php?id=154
Goei keus! Er is ook een saw2 uit blijkbaar...

Anoniem zei

Ik zag 'm in de bioscoop, terwijl de mens naast mij zo een grote bak tacochips aan 't opboefen was... Na de film was diezelfde mens kotsmisselijk :)